A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, охорони здоров'я, культури, сім'ї, молоді та спорту Іршавської міської ради

Проведено круглий стіл за підсумками всеукраїнського експерименту з формування багатомовності дітей та учнів

Дата: 12.10.2020 21:18
Кількість переглядів: 170

Проведено круглий стіл за підсумками всеукраїнського експерименту з формування багатомовності дітей та учнів

Проведено круглий стіл за підсумками всеукраїнського експерименту з формування багатомовності дітей та учнів

9 жовтня учасники всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті», використовуючи дистанційний формат спілкування, за круглим столом обговорили досягнення та виклики експерименту в Закарпатській області. 8 жовтня такий захід відбувся в Чернівцях, а 13, 15 жовтня – запланований відповідно в Запоріжжі та Одесі.

Заклади освіти саме цих чотирьох областей України було залучено до експерименту, який тривав з 2016 року, а з 2018-го – дістав підтримку Офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин.

За підтримки Міністерства освіти і науки України учасники експерименту працювали над тим, щоб створити нові моделі навчання мовам у закладах освіти з навчанням мовами національних меншин, розробити модель формування багатомовності школярів, сприяти створенню навчальних матеріалів для багатомовної освіти тощо.

У Закарпатській області до цієї роботи долучилися педагоги чотирьох закладів освіти, які й ділилися під час круглого столу власними результатами роботи та прогнозами щодо можливостей використання напрацьованих методик в інших школах, для яких актуальним є збереження рідної мови, що слугує основою формування особистості, власної ідентичності та національно-культурної належності, і де розуміють, що знання на належному рівні державної мови забезпечує доступ до повноцінної участі в житті країни, а іноземної – допомагає якісно інтегруватися у світові суспільні процеси. При цьому завжди актуальним залишається збереження якості освіти з навчальних предметів, передбачених державними стандартами.

Учасників зібрання вітали представники Офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин Андрій Гончак і Сара Штефан, Міністерства освіти і науки України – Юрій Кононенко, а також директор департаменту освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації Ганна Сопкова.

Презентували досягнення експерименту в Закарпатській області Андріанна Лукач, завідувач обласного методичного центру при департаменті освіти і науки облдержадміністрації (регіональний координатор проєкту), та Галина Шумицька, декан філологічного факультету УжНУ (науковий консультант проєкту), а також представники закладів освіти – учасників проєкту: Вікторія Луценко, вихователь Ужгородського закладу дошкільної освіти №42 „Джерельце”, Марія Фединець, директор спеціалізованої загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 4 з поглибленим вивченням словацької мови Ужгородської міської ради, Габріелла Гомокі, директор Виноградівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №3 ім. Жігмонда Перені, Мар’яна Шіман, заступник директора Білоцерківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Рахівської районної ради.

Водночас про результати участі у проєкті говорили батьки учнів зазначених закладів. Суттєве розширення мовленнєвих компетентностей, вільний вибір мови спілкування залежно від ситуації, бажання дітей продовжити вивчати мови для самореалізації – такими на сьогодні, на їх думку, є цінності провадження експерименту.

Ураховуючи, що до участі у круглому столі долучилися ще 12 закладів освіти області, які не були учасниками експерименту, організатори спланували також роботу тематичних груп із планування програм з багатомовної освіти та актуальних методів викладання в багатомовних закладах освіти.

В умовах нового освітнього та мовного законодавства в Україні, коли йдеться про поступовий перехід до організації освітнього процесу державною мовою у школах із мовами навчання національних меншин і водночас збереження навчання рідною мовою, хочемо вірити, що моделі багатомовності, апробовані на регіональному рівні, матимуть на українському ґрунті власні успішні шляхи, і кожен заклад освіти зможе обрати для себе серед запропонованих варіантів найбільш оптимальний для себе.

12-10-2020


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень