Іршавський центр професійного розвитку педагогічних працівників
Погодьтеся, досить складно вести бесіду відверто. Страх нерозуміння, несприйняття чи засудження змушує нас згладжувати кути, прикрашати правду та приховувати справжні почуття. Вже четверту зустріч поспіль ми намагалися говорити про НУШ, про біль, про проблеми, про дощ і про осінь. Прагнули робити все чесно та відверто. Вчителі природничої освітньої галузі (фізики, хіміки, біологи та географи) мали змогу 23 жовтня долучитися до освітнього проєкту «Про НУШ… відверто». Ми говорили про осінь нової української школи. Про пору «змін та нових починань, що чудово відображає дух Нової Української Школи, де інновації та творчість розквітають, як листя на деревах» (порівняння зробив штучний інтелект).
Вчителька біології Климовицької гімназії Аліна Цільо роздумувала над проблемою «НУШ – не наш». Мандруючи казкою «Ріпка», доповідачка звернула увагу необхідність оновлення підходів до навчання та виховання наших школярів. Завдання змінити методики та способи здійснення освітнього процесу під силу педагогам, проте, це забирає велику кількість вільного часу. Можливості покращити матеріальну базу, особливо, в таких маленьких школах як Климовицька гімназія, вчителі не мають. Новий школяр вимагає нового підходу. Ось таке собі замкнене коло. Вчителька показала, як на уроці створюють міні лабораторії з підручних матеріалів, проводять ранкове коло, руханку, визначають тему уроку за допомогою ребусів, тощо. Отже, щоб вчителі могли якісно навчати нових школярів, їм потрібна більша підтримка та конкретна допомога.
«НУШ – наш», - стверджує Інна Лутак, учителька фізики Іршавського ліцею №1. Маючи змогу порівнювати навчання в традиційній школі, класах НУШ та навчання за методикою «Інтелект України», спікерка впевнена що реформа буде реалізована успішно. Шляхом спроб та помилок, кожен обере свій метод, спосіб та засіб для реалізації амбітної освітньої реформи. Жоден із перелічених варіантів навчання не є досконалим, але досвід, професійна інтуїція та педагогічна мудрість допоможуть обрати оптимальні варіанти провадження професійної діяльності, прийнятні для нашого нового учня кожного класу рідної школи.
Олеся Мідик – учителька хімії Дубрівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів завершила виступ з розбором тези – «Наш – не НУШ». Тож, чому в її закладі освіти навчаються не нові школярі? Все дуже просто. Всі здобувачі освіти – наші. Всі вони нові. Кожен вчитель докладає максимум зусиль, аби навчання було цікавим та комфортним. Практики НУШ постійно використовуються для учнів 8-11 класів для урізноманітнення освітнього процесу. Кращі методики традиційної школи застосовують у 1-7 класах, бо вони перевірені й надійні. Всі разом працюють на результат – нашого нового успішного випускника школи, який реалізує здобуті компетентності в мирній та процвітаючій Україні.
Чи відверто ми обговорили запропоновану тему? - судити слухачам. Чи принесли користь зустрічі для професійного зростання? - покаже час. Чи варто нам інколи збиратися? – напишіть у коментарях.
Дякуємо всім. Ваш Іршавський ЦПРПП