Іршавський ліцей 1
КОНФЛІКТ – ЦЕ…
Перш ніж сказати – порахуй до десяти,
Перш ніж образити – порахуй до ста,
Перш ніж ударити – порахуй до тисячі.
Народна мудрість
Поняття конфлікту має безліч визначень і тлумачень, але всі вони підкреслюють наявність протиріччя, яке приймає форму розбіжностей, якщо йдеться про взаємодію людей.
Як визначити конфлікт, як поводитися у конфліктних ситуаціях, як навчитися виявляти причини й вирішувати конфлікти, про роль і місце конфліктів у нашому житті - про це говорила на сьогоднішньому занятті з учнями 9-Г класу студентка ІV курсу факультету «Психологія» УжНУ Еріка Яцканич (керівник практики від закладу освіти – практичний психолог Вікторія Петрище).
Коли люди думають про конфлікт, вони найчастіше асоціюють його з агресією, погрозами, суперечками, ворожістю і т. п. У результаті існує думка, що конфлікт - явище завжди небажане, що його слід негайно вирішувати, як тільки він виникає. Але в багатьох ситуаціях конфлікт допомагає виявити різноманітність точок зору, дає додаткову інформацію, допомагає виявити більше число альтернатив або проблем. І це було продемонстровано учнями у вправі «Мозковий штурм «Конфлікт – це»».
Коли людина потрапляє в конфліктну ситуацію, для більш ефективного вирішення проблеми їй необхідно вибрати певну стратегію і стиль поведінки. Кожен для себе на занятті визначав свій стиль поведінки в конфлікті (за допомогою тесту Томаса). На обличчях учнів було здивування від отриманих результатів. Вправа «Ми творимо» продемонструвала неповторність кожної людини, завдання отримали одне, а результат у кожного був свій.
Позитивні емоції, спільні інтереси, висловлювання власної думки, позитивний психологічний клімат панували на занятті.
Висновок зроблено наступний: конфлікт, як і хворобу, легше попередити, ніж лікувати. Хто робить перший крок до примирення, той і виграє!