A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, охорони здоров'я, культури, сім'ї, молоді та спорту Іршавської міської ради

У МОН ОБГОВОРИЛИ ПРОЄКТНУ ПІДТРИМКУ ПОЗАШКІЛЛЯ

Дата: 09.03.2023 16:00
Кількість переглядів: 23

У Міністерстві освіти і науки України відбулася зустріч фахівців позашкілля із представниками Місії Корпусу миру США в Україні

Попри повітряні загрози і небезпеку від ворожої російської агресії українські освітяни-позашкільники героїчно продовжують роботу, а значна частина закладів позашкільної освіти стали волонтерськими центрами та прихистком для внутрішніх переселенців.

Незламні освітяни-позашкільники активно працюють для розвитку творчих здібностей дітей і молоді, забезпечуючи їх змістовне дозвілля та соціально-психологічну підтримку. Позашкілля в більшості регіонів стало тим необхідним простором безпеки, де дитина може відволіктися від повсякдення війни та набути необхідних компетентностей для посилення опірності сучасним загрозам.

Водночас велика професійна спільнота педагогічних працівників в Україні, що налічує понад 21 тис. осіб, які працюють у 1 354 закладах позашкільної освіти та охоплюють понад мільйон вихованців, учнів і слухачів, потребують додаткової державної, регіональної, місцевої, грантової, проєктної підтримки, соціального захисту тощо.

Надзвичайно важливо, щоб така підтримка була відчутною та ефективною на місцях, у громадах, у кожному куточку нашої держави і збільшувала можливість доступу дітей та молоді до якісної позашкільної освіти.

Звідси виникає необхідність забезпечення освітян-позашкільників інструментарієм знань, необхідним для впровадження інноваційної проєктної діяльності за партнерської підтримки громадськості, збереження та поширення найкращих українських та світових практик організації позашкільної роботи тощо.

Моделювання майбутнього позашкільної освіти в Україні, планування інноваційних форм роботи з дітьми і молоддю, зокрема хто опинився за кордоном, перебуває на тимчасово окупованих територіях, їхнього повернення в Україну, реінтеграція, соціалізація, ментальна підтримка, утвердження української національної та громадянської ідентичності, національно-патріотичне виховання є невідкладними завданнями освітян-позашкільників і не тільки.

Надзвичайно важливим є збереження та підтримка мережі закладів позашкільної освіти в регіонах, особливо під час воєнного стану, що пильно відстежує Міністерство і органи влади на місцях.

Отже, позашкілля має величезний потенціал для післявоєнного відновлення і розбудови, а діяльність позашкільників, особливо під час воєнного стану, потребує всебічної підтримки.

Про це та інше говорили на зустрічі позашкілля з представниками Місії Корпусу миру США в Україні, яку організував відділ позашкільної освіти та виховної роботи за підтримки заступника Міністра Віри Рогової, генерального директора директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Олега Єреська та президента Міжнародної асоціації позашкільної освіти, завідувача кафедри позашкільної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора Олени Биковської.

На зустріч були запрошені представники Державних центрів позашкільної освіти, що є флагманами роботи за такими напрямами: художньо-естетичний, науково-технічний, еколого-натуралістичний, туристсько-краєзнавчий, дослідницько-експериментальний, військово-патріотичний, соціально-реабілітаційний, оздоровчий тощо.

Начальник відділу позашкільної освіти та виховної роботи Вадим Овчаренко розкрив значимість діяльності позашкілля в умовах військового стану, а представники Державних центрів позашкільної освіти презентували досвід та проєктні пропозиції, стратегічні антикризові кроки з розвитку громадянської освіти, соціально-реабілітаційної роботи із вразливими дітьми, молоддю і дорослими тощо.

Представники Місії Корпусу миру США в Україні висвітлили перед освітянами місію і цілі організації: зміцнення світу та дружби у світі, допомога громадянам України через надання компетентних спеціалістів для задоволення наявних потреб у технічній кваліфікації, сприяння якнайкращому розумінню американців українцями та українців з боку американців. Основними напрямами проєктної діяльності в Україні, що зацікавили позашкільників та відповідають їхній спрямованості, є проєкти «Молодіжний розвиток», «Розвиток громад» та «Викладання англійської мови як іноземної».

Позашкільники представили такі проєктні пропозиції національного рівня, як: «Всеукраїнський дитячо-юнацький реабілітаційно-інтеграційний табір «Український світанок» (с. Осій Іршавського району Закарпатської області); «Навчальна програма з позашкільної освіти гуманітарного напряму «Я – лідер»; «Створення інноваційного освітнього STEM HUB центру для розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)»; «Агропроєкти: «Молодіжний селекційний центр», «Агроскаути»; пілотний проєкт у партнерстві з Мінмолодьспортом зі створення мережі мобільних мультифункціональних безпекових просторів на базі закладів позашкільної освіти, що постраждали від бойових дій на деокупованих територіях.

Нагадаємо, МОН розпочинає активну співпрацю з Радою Європи.

 

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень